Més informació [ Llista d'activitats | Detall d'activitat

 
5090361509   Treballem amb Pedagogia Sistèmica
2017-2018   Seminari. Internivells: Ed. Infantil-Primària-Secundària
  
   19/10/2017 - 7/6/2018 (27 hores) de 17:30h a 19:30h
   CRP de la Selva II
   Provença, 9 (Blanes) 
  
Format   Presencial
Organització   Servei Educatiu La Selva II
  
   Trobades mensuals
  
Inscripció   12/09/2017 - 26/09/2017
  
Descripció i   Metodologia:   Trobades per donar continuïtat i creixement a persones amb formació prèvia de Pedagogia Sistèmica i per formar un grup que s’empoderi per oferir la Pedagogia Sistèmica a claustres i famílies
  
Objectius   - Compartir experiències d’aplicació pràctica a les aules, i als centres educatius, des de la mirada de la Pedagogia Sistèmica, per tal d’afavorir la inclusió, la convivència, i el desplegament d’una bona atenció a la diversitat. Elaborar un recull d’aquest material.
- Compartir estratègies per explicar als claustres la Pedagogia Sistèmica, i afavorir que aporti un camp de reflexió, curricular i relacional, en els centres educatius.
- Incidir en el treball per a millorar la comunicació amb les famílies.
- Acompanyar els processos personals que sorgeixin a partir de la reflexió sobre la tasca professional de les persones que formen part del grup.
- Fer moviments sistèmics a partir dels casos que aportin els membres del grup, per tal de millorar la resolució de conflictes (amb els alumnes, amb llurs famílies, entre els professionals).
- Aprofundir en aspectes concrets que el grup proposi en relació a la Pedagogia Sistèmica i buscar el recolzament d’especialistes en el tema en el cas que sigui necessari.
- Proposar cursos de formació en col·laboració amb d’altres institucions i xerrades en relació a la Pedagogia Sistèmica.
  
Continguts   - Compartir experiències de la tasca professional de cadascuna de les persones del grup, en el context de treball concret (etapa, equip, aula, ...).
- Dur a terme moviments sistèmics per a encarar situacions complexes amb major possibilitat d’èxit.
- Estar disponible per a mostrar el treball del grup als centres, i professionals, que s’interessin per la seva dinàmica i tasca.
- Participació a les trobades de grups de treball de Pedagogia Sistèmica de Catalunya i participació en els projectes que s’hi proposin (per exemple: investigación sobre l'espectre autista i les seves dificultats, la dislèxia, la hiperactivitat, o també creació d’una llista, xarxa de centres terapèutics sistèmics, per poder adreçar a les famílies i persones que fan demandes en aquest sentit, …)
- També es parla de la possibilitat de portar a una de les sessions del grup alguna formadora externa, que tanqués l’any amb una sessió oberta per a tota la comunitat educativa del territori.
  
Formador/a   Montserrat Clapers
  
Avaluació   - Satisfacció de les persones assistents i de l’equip directiu en relació amb el disseny i el desenvolupament de l’activitat formativa. (Nivell 1)
- Aprofitament en termes d’aprenentatge dels continguts de la formació orientats a una futura implementació a la pràctica docent. (Nivell 2)
- En aquelles activitats que ho contemplin, transferència immediata a la pràctica docent d’aspectes relacionats amb els continguts de l’activitat formativa (Nivell 3)
  
Requisits de  certificació   - Activitats presencials i semipresencials: Assistència a un mínim del 80% de les hores presencials
- Valoració positiva de totes les tasques planificades en relació amb l’aprofitament.
  
Persones  destinatàries   Professorat que treballa amb Pedagogia sistèmica
  
E-mail   b7990105@xtec.cat
  
  
Calendari  
 Sessió 1   dijous   19/10/2017   1730   1930 
 Sessió 2   dijous   16/11/2017   1730   1930 
 Sessió 3   dijous   14/12/2017   1730   1930 
 Sessió 4   dijous   18/01/2018   1730   1930 
 Sessió 5   dijous   15/02/2018   1730   1930 
 Sessió 6   dijous   15/03/2018   1730   1930 
 Sessió 7   dijous   12/04/2018   1730   1930 
 Sessió 8   dijous   10/05/2018   1730   1930 
 Sessió 9   dijous   07/06/2018   1730   1930 
  


Generalitat de Catalunya
Departament d'Educació
Pla de formació permanent